dinsdag 17 november 2009

# 1: Starten met 23 onderwijsdingen: Ervaringen

Tja, na 23dingen kan ik natuurlijk niet zeggen dat ik geen ervaring heb met Web 2.0 toepassingen. Mijn eerdere ervaringen met Web 2.0 beperkten zich tot onze eigen genealogie website , maar nu zie ik wel dat heel veel sites en toepassingen allemaal op Web 2.0 zijn gebaseerd. Zie hiervoor ook mijn blogberichten van februari 2009.

In tijdschriften wordt soms gesproken over De mens 2.0 (Wetenschap in beeld, oktober 2008).

Of dat nou een goede ontwikkeling is, al die 2.0 toevoegingen, dat vraag ik me wel af, want je zou zeggen dat iets dat 2.0 heet beter is dan de gewone (1.0) versie. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.


Want het zou toch wel raar zijn als we zo met elkaar zouden gaan communiceren?!
bron afbeelding: http:geekandpoke.typepad.com

We moeten er wel voor waken dat we niet alles 2.0 gaan doen, maar ook onze eigen dingen blijven doen.
Gebruik maken van de nieuwigheden wil niet zeggen dat we al het oude maar overboord moeten gooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten