maandag 23 februari 2009

Ding # 4 RSS

Oke, de begeleidende tekst bij #4 is Maak je leven eenvoudiger met RSS, maar ik word er tot nu toe alleen maar zenuwachtig van.
Ik zie zoveel berichtjes die ik had moeten lezen en dat gaat gewoonweg niet echt lukken. Tijd is denk ik een probleem waar je juist niet tegenaan hoort te lopen met RSS, maar ja, dan moet je het goed inplannen in je dagelijks leven. Wil ik dat wel, wil ik wel geleefd gaan worden door de computer??
Eerst kon ik de RSS ook niet meer terugvinden, bleek dat er in Outlook een apart stukje staat voor RSS-kanalen. En dan staan daar dus ineens een stuk of tig berichtjes die ik zou moeten lezen.
Ik heb ook Google Reader, daar staat het wat overzichtelijker dan in Outlook, maar nog, veel berichtjes die ik zou moeten lezen.

Ik weet nog niet echt of ik dit leuk ga vinden, maar ik ga wel proberen om vanaf vandaag alle feeds te lezen. Het is wel makkelijker denk ik om via Google Reader de feeds te bekijken dan om steeds te kijken op de andere weblogs of sites om te kijken of er nieuws is.
Maar goed, de oudere berichten zal ik aan me voorbij laten gaan en de nieuwe feeds echt goed bekijken en erop reageren, want dat is wel heel leuk.

1 opmerking:

  1. Je hoeft niet overal op te reageren hoor, dat doen wij wel. Maar het werkt wel motiverend voor je collega's. En reageren doet reageren, dan komt men ook bij jou.
    Die infostress kan ik me voorstellen. Zeker in het begin. Als infoprofessional vind ik dat RSS bijhouden een hele belangrijke vaardigheid is. Maar als je echt helemaal wanhopig wordt van de hoeveelheid, dan klik je toch het hele zaakje als 'gelezen'?

    BeantwoordenVerwijderen