donderdag 26 februari 2009

Mediatheek Kalsbeek College, locatie Bredius

Dit is de mediatheek van het Kalsbeek College, locatie Bredius.
Deze foto is gemaakt tijden een Engelse les van het 3de leerjaar, richting Uiterlijke Verzorging.
De leerlingen moesten een Engelse menukaart maken voor een fictief restaurant.
De grote houten wand geeft het idee van een ouderwetse boekenkast (incl. trap) en beslaat de hele breedte van de mediatheek.
De trappen gaan naar de bovenverdieping van de mediatheek. Hier kunnen de leerlingen tijdens pauze of aula-uren rustig een boek lezen, tijdschriften bekijken of huiswerk maken.

Leerlingen maken veel gebruik van de mediatheek en dan niet alleen van de computers maar er worden ook veel lees- en informatieve boeken en andere materialen geleend.



De mediatheek is gelegen in het oude LTS-gebouw en kijkt uit over de Singel en richting Brediuspark.

Het is een van de mooiste plekjes van de school, we zien alle jaargetijden voorbijkomen.
Nu het voorjaar nadert zien we langzaamaan de eerste knoppen weer aan de bomen verschijnen en zien we de meerkoeten vechten om hun plekje in de Singel.


Elke dag is ons uitzicht weer anders, de natuur om ons heen verandert immers elke dag!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Angelique,

    Je hebt onze mediatheek er mooi opgezet.
    We zijn er trots op zo'n mooie mediatheek te mogen beheren!

    groetjes,
    je collega

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Angelique,

    Doe je goed. Goed idee. Leuk he dat bloggen?
    Ik neem er niet genoeg tijd voor.

    Ik zie dat jij ook een Google Friend Connect gevalletje hebt staan, ik ook, geen idee hoe ik er aan kom.

    Jacomien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Angelique,

    Ik wil ook graag net als jij zo'n reactie schermpje als je op de kop van een berichtje klikt, hoe moet ik dat instellen?

    Jacomien

    BeantwoordenVerwijderen