woensdag 4 maart 2009

# 10 Heel stout ;-) Even vooruit kijkend

Op ons werk hebben wij het probleem dat wij geen bookmarks kunnen opslaan op onze eigen computer. Elke avond/nacht worden alle bookmarks, cookies e.d. verwijderd; wel lekker voor de snelheid, maar lastig als je eindelijk een goede website hebt gevonden.
Via de openbare site van 23 dingen ben ik even gaan neuzen en vond ding 10, over social bookmarking en Delicious. Dat zag er uit als het ei van Columbus waar ik naar op zoek was, dus ben ik, eigenwijs als ik ben, even afgeweken van de volgorde van 23 dingen en heb een sprong gemaakt van ding 4 naar ding 10.
Ik heb nu dus een account bij Delicious en ga morgen eens kijken of ik die nu ook op mijn werkplek kan benaderen.

Maar ik beloof dat ik, als het echt werkt, me weer netjes aan de volgorde van 23 dingen ga houden ;-)

4 opmerkingen:

  1. Als het goed is staat zo'n site helemaal los van de servers op je werk. Zou dus moeten lukken!

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Angelique, ik kan op het werk gelukkig wel gewoon favorieten opslaan. Die gaan niet verloren, tenzij Bob een keertje het systeem verandert... Maar als ik dan in paniek naar hem toe ren kan hij ze ook weer op mijn PC terugtoveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf ben ik ook al Delicious gaan uitproberen. Er zijn er meer dus die niet heel braaf zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn jullie stout bezig!
    :-)

    Tip: maak een exportbestand van de favorieten/bookmarks en importeer die in Delicious. Lees daar bij HELP hoe dat gaat.

    BeantwoordenVerwijderen