zondag 8 maart 2009

# 6 Ontdek Flickr

Na een paar uur prutsen en de neiging om de laptop in een hoek te gooien, kreeg ik hulp van mijn man om foto's toe te kunnen voegen. Misschien ben ik blond maar ik had er erg veel moeite mee om een foto toe te voegen. Mijn man had het gelukkig snel door en zie daar, een foto van Geiranger, een van de mooiste plaatsen in Noorwegen.
Maar wat deed ik dan fout? Blond als ik ben, plakte ik heel vrolijk de url van de pagina in het balkje. En dat leverde steeds niets op. Het is dus de kunst om de url van de foto (en dat is dus iets anders) te vinden. Die vind je dus als je met je rechtermuisknop op de foto klikt onder "Eigenschappen". Het is maar dat je het weet, zowel op 23dingen als bij de uitleg van Blogger wordt er vanuit gegaan dat we dit al weten. Jammer, want het kost me nu dus een hele middag om één foto te kunnen toevoegen (en een hoop gemopper, vandaar dat mijn man even kwam kijken ).

Maar goed, waarom Geiranger, of eigenlijk, waarom Noorwegen?

Noorwegen is ons favoriete vakantieland, prachtige natuur, lekkere temperatuur om dingen te ondernemen, rust en ruimte, frisse lucht en heldere beken. En dan ook nog eens prachtige steden., zoals Bergen (zie foto).

In 2004 maakten we onze eerst Noorwegen-rondreis; het rondje Nordseter (bij Lillehammer), Oppdal en Hemsedal. Dit beviel ons zo goed dat we al snel weer plannen maakten voor een tweede reis. Door omstandigheden kwam die tweede reis er pas in 2007. Toen maakten we een rondreis van Vradal, Voss, Geiranger en Skeikampen.
Momenteel zijn we te druk bezig met onze verbouwing, maar een derde trip naar Noorwegen zit wel in de planning. In 2010 hopen we weer een rondreis te gaan maken. We hebben een paar plaatsen op ons verlanglijstje staan zoals Oslo, Geiranger, Lysefjorden (vanwege de Preikestolen), Stavanger en een trip met de boot door het Nærøyfjord

Het is echt een prachtig land en we hebben alle twee de keren erg veel geluk gehad met de temperatuur. Zelfs toen we een dagje naar Bergen gingen, waarvan men zegt dat het er altijd regent en dat 'de kinderen er met regenjasjes aan worden geboren', hadden we temperaturen van ver boven de 20 graden.

Ik heb nu zelf ook een Flickr-album geopend waarin ik foto's van onze vakantie 2007 zal plaatsen.

1 opmerking:

  1. Mooi hoor en goed dat je een eigen Flickr account hebt gemaakt. Op de 23 Dingen site heb ik nu wat tips toegevoegd over het gebruik van afbeeldingen van Flickr. Ik wou je er eerst lekker mee laten rommelen ;-)

    Nog een tip. Je gebruikt al goeie tags, maar voeg er ook nog plaatsnamen aan toe, waar je de foto's hebt gemaakt. Dat werkt vervolgens heel goed om meer foto's te vinden van Geiranger, Preikestolen etc. die anderen zo hebben getagged.

    BeantwoordenVerwijderen