zaterdag 7 maart 2009

# 5 RSS feeds vinden

Ik heb nu naast Google Reader toch ook maar Netvibes-account aangemaakt. Op het werk gebruik ik Google Reader maar ik probeer thuis toch meer te gaan doen met Netvibes. Ik kan hier doordat je gebruik kan maken van verschillende tabs, mijn feeds beter sorteren (dat is me bij Google Reader nog niet gelukt).

Het is wel leuk dat je nu als je op een site komt gelijk kijkt of er een RSS-feed is. Handig is bij Internet Explorer 7 dat ik gelijk kan zien of een site over een RSS-feed beschikt. Het RSS-tekentje kleurt dan oranje! Op deze manier heb ik al diverse feeds toegevoegd.

Een voordeel van mijn uitstapje naar # 10 (Delicious) was tevens dat ik al mijn eigen favorieten aan een grondige inspectie kon onderwerpen (en ordenen) en van de relevante sites die over RSS beschikten, gelijk een RSS-feed heb aangemaakt.

Ook mijn eerste 'angst' voor al die ongelezen berichten wordt minder. Ik snel nu even de koppen en bepaal vervolgens waar ik meer van wil weten. Kortom, RSS maakt je (internet) leven toch een stukje eenvoudiger ;-)

1 opmerking:

  1. Aan die status 'ongelezen' wen je inderdaad naarmate je meer feeds volgt. Het mooie is dat je per tabblad of feed ook alles op 'gelezen'kunt zetten, door op het getalletje erboven te klikken.

    BeantwoordenVerwijderen