zaterdag 21 maart 2009

# 8 Online plaatjes bewerken

Weer een oefening met FD's FlickToys, nu de puzzel.
Dit is de vuurtoren van Scheveningen.

Ik heb zelf zo'n 6 jaar op Scheveningen gewoond.
Waarom zegt men toch dat "op Scheveningen"?
Ik denk dat het komt omdat Scheveningen een dorp was, en je woont op een dorp, niet in een dorp.
Maar degene die het zeker weet, die mag het me uitleggen. Mijn korte speurtocht op internet heeft me niet gegeven waar ik naar zocht.

De jaren dat mijn ouders op Scheveningen hebben gewoond (vanaf 1983-1992) hebben we het altijd zo gezegd. Het bekt ook wel lekker.

Nu ik toch bezig ben over Scheveningen, ben ik ook even gaan kijken of ik op Flickr foto's kon vinden van mijn ouderlijk huis op Scheveningen. Dat is niet gelukt, helaas ook niet via de site van het Haagse Gemeentearchief. Althans er staan wel foto's van de tweede binnenhaven met het huisje, maar dan moet je wel weten om welk huis het gaat.
Maar voor geinteresseerden: via de link Haags Gemeentearchief en dan bij fotonummer 0.87192 invoeren. Het witte huisje was ons huis vanaf 1983. Aan de rechterkant van het huisje (met platte dak) was mijn kamer, met uitzicht over de haven. Het huis is rond 1930 gebouwd toen de tweede haven werd gegraven. In het huis woonde de opzichter op dit werk. Later werd het de woning voor de havenmeester van de jachthaven van Scheveningen. Mijn vader is van 1983 tot 1991 havenmeester geweest van de jachthaven Marina Scheveningen.

De site van het Haags Gemeentearchief zijn niet alleen foto's maar ook vele andere materialen terug te vinden. Voor mijn genealogisch onderzoek maak ik ook vaak gebruik van gemeentelijke archieven.

1 opmerking:

  1. goeie tip, zo'n gemeentearchief, en die van Den Haag ziet er behoorlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen