zondag 12 april 2009

#13 Online kantoortoepassingen en andere tools

Via ons ELO-account kunenn we ook documenten uploaden en daarin kunnen we dan als mediatheek beiden werken. Hierin staan bijvoorbeeld de handleidingen en de werkboekjes van de mediatheeklessen. Op zich biedt Google Docs dus niets nieuws voor ons.

Het is wel grappig om ermee te spelen, maar ik denk hierbij weer dat ik mijn aandacht in deze meer op ons eigen systeem, de ELO, moet gaan richten.

Ik denk dat het privé wel erg handig is om bijvoorbeeld genealogische gegevens die in een stamreeks of parenteel staan openbaar te maken en te delen met andere genealogen. Verbeteringen of wijzigingen kunnen zo sneller worden verwerkt.

3 opmerkingen:

  1. Bestanden uploaden en vandaaruit delen, dat lijkt dan meer op een gezamenlijke netwerkschijf.
    Kun je vanuit die Elo direct ook tegelijkertijd in hetzelfde documenten werken? En - als dat niet zo is - moet je doen als je inderdaad allebei tegelijk erin werkt, zonder dat je het van elkaar weet? Zit je dan niet met versie-conflicten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kunnen niet tegelijkertijd op hetzelfde account ingelogd zijn, dus samen aan het werk aan een document kan niet tegelijktijd.
    Nou denk ik dat dat in de praktijk ook niet echt veel voor zal komen, maar goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen