maandag 4 mei 2009

#18 Catalogiseer je boekenkast met LibraryThing

Het is me niet gelukt om mijn virtuele boekenkast als gadget toe te voegen. Het is me na de uitleg van Rob over het toevoegen van Google chatvenster wel gelukt. Het is immers ook een HTML-code die je als widget kan toevoegen. Nu alleen nog meer boeken invoeren zodat mijn bibliotheek ook genoeg boeken bevat om te laten zien!

Ik ga nu dus eerst meer boeken toevoegen die ik aan het lezen ben, heb gelezen of in mijn kast (nu in dozen ;-)) staan.

5 opmerkingen:

  1. Kijk aan! Weer wat ontdekt he. Die html/javascript gadget is ideaal voor externe toepassingen. Al surfed kom je ze veel tegen hoor. Soms even spelen met de afmetingen, maar op je blog staat zowel de LT als de chatgadget er nu goed op.
    Vind je boekenkast er mooi uitzien zo. Kun je op je mediatheeksite ook met die html-code werken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou eens moeten kijken of ik op de ELO ook met HTML-codes kan werken. Ik heb geen idee, zal het donderdag eens aan systeembeheer vragen. Ik denk er trouwens steeds meer aan om een aparte blog aan te maken voor de mediatheek van school. Zo kunnen we alle dingen die we hier hebben geleerd in de praktijk brengen en naast leerlingen ook ouders op de hoogte houden van de gebeurtenissen in de mediatheek. Ga dat dus van de week met Heleen opnemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha Angelique, dat van een aparte blog voor onze mediatheek.... met die gedachte loop ik ook al een week (je gelooft het niet!!, zoals wij zo vaak hebben) maar ik dacht je er in de vakantie niet mee lastig te vallen!
    Goed plan!!! Gaan we doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is bijna eng, zo goed als wij op elkaar zijn ingespeeld. "Twee zielen, een gedachte", dat komt bij ons wel heel vaak voor!
    Dat is dus een agenda-punt voor donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Angelique,ik heb ook de uitleg van Rob gevolgd over dat chatvenster.(Het was op de andere manier ook niet gelukt)Ik dacht dat het nu wel gelukt zou zijn, maar bij het refreshen van mijn blog blijft hij laden en er komt niets in mijn LibraryThing scherm. Wat heb ik fout gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen