maandag 18 mei 2009

#20 Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Ons huis heeft nu meer weg van een set van een of ander klusprogramma, maar toch even tijd maken voor ding 20. Tussen het schuren en gronden van de trap door moet dat lukken.
Muziekwebsites, meestal beperk ik me daarbij tot Youtube of Clippagina en bij gebrek aan een radio in huis, staat de laptop vaak op de player van Skyradio. Dat is wel lekker bij het klussen.

Eerst een uitstapje naar de site van last.fm. Om de een of andere reden lukt het me hier niet om muziek te vinden die ik zoek. Ik krijg alleen een kort stukje van The Police te horen.
Nou had ik op de blog van Dennis gelezen dat hij Deezer ervaarde als een manshoge suikertaart, dus even kijken of ik deze zoetigheid ook kan waarderen (en iets van The Police kan vinden).
En kijk, gewoon makkelijk zoeken en zie, een heleboel nummers van The Police gevonden.
Even lekker vol volume met "Don't stand so close to me" om vervolgens lekker te genieten van "Every breath you take". Jeugdsentiment, ieder vrij uur van school ging ik met vriendin Linda naar haar huis, waar we vervolgens midden in de huiskamer op vol volume "meezongen" (nou ja, zingen) met de nummers van The Police, Bruce Springsteen, Bon Jovi en anderen. Moet diep in mijn geheugen graven, maar dat ga ik op Deezer zeker doen. Leuk om de trip 'down memory-lane' te maken.

Ik heb echter geen idee wat ik met deze muzieksites en netwerken zou kunnen doen op mijn werk. De systeembeheerders zouden denk ik gek worden als we dit zouden toestaan aan de leerlingen. Ons netwerk is al zwaar overbelast door 'gewoon' gebruik door de leerlingen, docenten en mediatheek.

Maar privé is het echt leuk. Voor Deezer ga ik zeker een eigen account aanmaken, maar dat moet even wachten tot ik meer tijd heb om me er meer in te verdiepen. Ga daar nu alleen zoeken naar heerlijke muziek uit mijn geheugen. Vond net ook Patrick Bruel, heerlijk om weer naar te luisteren.

3 opmerkingen:

  1. Hmm voor jou op de mediatheek... lekker muziek aan tijdens het werk? ;-)

    Misschien eens een keer praten met de muziekdocent! Last.fm is in elk geval een hele rijke informatiebron over hedendaagse populaire muziekstromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als bij Librarything is dit muziekDing een aanleiding om eens goed in je geheugen te graven naar dingen die je vroeger leuk vond om te lezen en beluisteren, vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker waar Dennis, en dat graven heb ik al veel gedaan. Heerlijk om al die oudere nummers die ergens verstopt zaten in mijn geheugen weer terug te horen.

    BeantwoordenVerwijderen